Så underlättar Cronas kassasystem för convenience-butiker 

Med kassasystemet Crona POS (fd Boxnet) har mängder av convenience-butiker i landet fått ett flexibelt verktyg som underlättar deras affärer. I en växande bransch står Crona redo att hjälpa ännu fler.

– Vi har lärt oss vad som är viktigt för aktörerna i den här branschen, säger Daniel Chruzander, chef för affärsutveckling på Crona.

Cronas engagemang för convenience-butiker är ingenting nytt. I över tio år har bolaget jobbat med de största aktörerna i branschen och har kunder från alla de större kedjorna.

Enligt Daniel Chruzander är det bara början för en bransch med stor potential att växa.

– Man pratar ofta om att detaljhandeln har stora utmaningar i form av e-handel, men convenience-butiker har en plats att fylla både nu och framåt. Kraven på tillgänglighet blir större och kunder är vana att kunna köpa sina varor på precis det sätt som convenience-butiker tillhandahåller, säger han.

Vår affärsutvecklingschef, Daniel Chruzander

“Convenience-butiker har en plats att fylla både nu och framåt. Kraven på tillgänglighet blir större och kunder är vana att kunna köpa sina varor på precis det sätt som convenience-butiker tillhandahåller”

- Daniel Chruzander

Affärsutvecklingschef, Crona Software


”Viktigt att hänga med i utvecklingen”

Kassasystemet Crona POS ger alla möjligheter att jobba snabbt och flexibelt. Oavsett om det handlar om smarta konfigureringar i systemet för att bygga upp egna menyer över vilka varor som ska vara lättillgängliga – eller möjligheten att hantera flera olika betalsätt så som kontanter, kort eller Swish.

Med Crona POS kan en convenience-butik dessutom bedriva sin försäljning via obemannade kassacentraler i butiken.

– Det är viktigt för oss som leverantör att hänga med i utvecklingen och tekniken, säger Daniel Chruzander.


Paketutlämning och biljettförsäljning

Minst lika viktigt som att erbjuda rätt produkter och artiklar är att veta vilka av dem som ska lyftas fram – och när. Om en convenience-butik ingår i en större kedja finns möjligheten att i Crona POS både trycka på centrala och lokala kampanjer som passar för just den butiken.

Med relevanta rapporter går det dessutom lätt att se statistik över vilka varor som säljs bäst under specifika timmar under dygnet. På så sätt kan utbudet och placering av varorna i butiken anpassas för att öka försäljningen.

– Det är viktiga lärdomar att dra, både utifrån vilka varor som ska säljas och hur butiken ska bemannas.

 För convenience-butiker som vill attrahera ännu fler kunder kommer Crona POS förberett för bland annat paketutlämning och biljettförsäljning. Bolaget jobbar ständigt med nya tjänster för integrationer med andra leverantörer för att kunna erbjuda ett så komplett paket som möjligt.

– Vi har produkter och tjänster för alla typer av kunder i det här segmentet – hur de än vill jobba, säger Daniel Chruzander.

Föregående
Föregående

Guide: Så ger du nyanställda bästa tänkbara introduktion

Nästa
Nästa

Nya funktioner i Crona Lön